Romantisk middag
Anordning av middagar och måltider – det är vårt företags specialitet. Vi samarbetar med de bästa restaurangerna och cateringarna samt har en stor erfarenhet med sådana evenemang. Om ni vill […]
Biblioteket KTHB Haninge
Campus Haninge Biblioteket drivs av KTHs bibliotek (KTHB) på uppdrag av KTHs verksamhet i Haninge. Biblioteket är främst avsett för studerande och lärare/anställda vid KTH. Öppettider under terminen Måndag – […]
Vansinnesfärd i Muskötunneln
En 28-årig man körde nästan 100 kilometer per timme i tunneln till Muskö, där högsta tillåtna hastighet är 50. Relaterat Södertörns åklagarkammare har utfärdat 4 000 kronor i böter till […]
Om Djurgårdsgrinden i Tungelsta
Djurgårdsgrind i Tungelsta Djurgårdsgrind ligger efter vägen mellan Tungelsta och Grödinge/Södertälje, på norra sidan, några hundra meter efter avtagsvägen mot Sorunda. Det tillhörde gården Skogs-Ekeby fram till 1907 då […]
Goda omdömen för Haninges socialtjänst
Socialtjänsten i Haninge rankas högt i landet enligt den senaste undersökningen från kommunens social- och äldreförvaltning, där de hamnar bland de topp 25 procent.
Undersökningen, som huvudsakligen bestod av en enkät riktad till personer inom olika områden som myndighetsutövning inom funktionshinder, social barn- och ungdomsvård, ekonomiskt bistånd, samt missbruks- och beroendevård omfattade även insatser som boendestöd och daglig verksamhet. Deltagandet var frivilligt och anonymt.
Resultaten visar att kontakten med socialtjänsten upplevs positivt, vilket är en viktig feedback för fortsatt utveckling och förbättring av verksamheten. Särskilt inom Individ- och Familjeomsorgen har de som deltagit i enkäten uttryckt hög nöjdhet med information, delaktighet, bemötande och tillgänglighet.
Även inom funktionshinderområdet upplever de flesta ett bra bemötande och stöd i sin boendesituation, även om små skillnader i upplevelserna kan noteras mellan olika grupper.
Det här visar på vikten av regelbundna brukarundersökningar för att bibehålla och förbättra kvaliteten i socialtjänstens tjänster. Tack till alla som bidrog med sina svar i undersökningarna.