Ansök om busskort till höstterminen
Ansökningen om skolskjuts för nästa hösttermin måste göras senast den 1 april. Tidigare beslut gäller inte automatiskt för ett nytt skolår, så en ny ansökan behövs varje gång.
Förbättra din hjärnhälsa
Förbättra din hjärnhälsa genom att delta i en serie kostnadsfria föreläsningar. Dessa föreläsningar baseras på forskning som visar att det är möjligt att förebygga kognitiva sjukdomar genom livsstilsförändringar inom flera […]
Haninge får nya vattentorn.
Vattentornen i Handen ska få ett helt nytt utseende. Tre arkitektkontor har fått i uppdrag att ta fram förslag på hur de ska se ut. Här kan du se och […]
Planerade renoveringar av broar under vår- och sommarperioden
Under våren och sommaren kommer det att genomföras renoveringsarbeten på broar längs Brandbergsleden och Vendelsömalmsvägen. Det planeras även att genomföra reparationer av bropelarna på bron som går över väg 73 […]
Goda omdömen för Haninges socialtjänst
Socialtjänsten i Haninge rankas högt i landet enligt den senaste undersökningen från kommunens social- och äldreförvaltning, där de hamnar bland de topp 25 procent.
Undersökningen, som huvudsakligen bestod av en enkät riktad till personer inom olika områden som myndighetsutövning inom funktionshinder, social barn- och ungdomsvård, ekonomiskt bistånd, samt missbruks- och beroendevård omfattade även insatser som boendestöd och daglig verksamhet. Deltagandet var frivilligt och anonymt.
Resultaten visar att kontakten med socialtjänsten upplevs positivt, vilket är en viktig feedback för fortsatt utveckling och förbättring av verksamheten. Särskilt inom Individ- och Familjeomsorgen har de som deltagit i enkäten uttryckt hög nöjdhet med information, delaktighet, bemötande och tillgänglighet.
Även inom funktionshinderområdet upplever de flesta ett bra bemötande och stöd i sin boendesituation, även om små skillnader i upplevelserna kan noteras mellan olika grupper.
Det här visar på vikten av regelbundna brukarundersökningar för att bibehålla och förbättra kvaliteten i socialtjänstens tjänster. Tack till alla som bidrog med sina svar i undersökningarna.